Blijf steeds uw klachten indienen!
Hoe en waar kan men een klacht indienen?
- Bij de http://www.airportmediation.be
- per telefoon : 02 277 48 60
- per fax : 02 277 48 69
- doormiddel van het formulier
op de website
- per gewone brief naar de
Ombudsdienst voor de luchthaven Brussel-Nationaal,
p/a Directoraat-generaal Luchtvaart
Vooruitgangsstraat, 56 City Atrium
B - 1210 BRUSSEL
- Via onze website
Hoe ziet een klacht eruit
Het is voldoende een korte tekst op te stellen met daarin het motief
van de klacht. Vergeet niet om aan te geven in welke rubriek uw klacht
thuishoort aangezien de Minister de klachten registreert per rubriek.
Motief voor klachten :
- Voorkeursgebruik van baan 01 : concentratie van alle landingen
op een hoogte van 175 m boven onze huizen en zonder onderbreking. Dit
intensieve gebruik met vliegtuigen iedere 2 à 3 minuten, dag
en nacht, is onleefbaar.
Het is ONMENSELIJK!! Stop het preferentiële gebruik van baan 01.
Daarbij komt dat baan 01 gevaarlijk is, de kortste baan is, de andere
banen snijdt, naar beneden hellend is, en slecht is uitgerust: baan
01 dient een baan te blijven die gebruikt wordt in geval van nood.
- Voorkeursgebruik van baan 19 : iedere zondag van 06.00 uur tot 17.00
uur zonder onderbreking en met een aantal zeer zware vrachtvliegtuigen
die op zeer lage hoogte overvliegen.
- Vertrek van een zeer lawaaiig vliegtuig vanaf baan 19 of 25 : hierbij
is het belangrijk de decibels, datum en uur van overvliegen te noteren.
(zie geluidsmeter)
- Landing van een zeer lawaaiig vliegtuig op vaan 01 : specificeer eveneens
de decibels, de datum en het uur van overvliegen (zie geluidsmeter)
|